Monday, November 26, 2012

If


If you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you;
If you can trust yourself when all men doubt you,
But make allowance for their doubting too:
If you can wait and not be tired by waiting,
Or, being lied about, don't deal in lies,
Or being hated don't give way to hating,
And yet don't look too good, nor talk too wise; 
If you can dream---and not make dreams your master;
If you can think---and not make thoughts your aim,
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same:.
If you can bear to hear the truth you've spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools,
Or watch the things you gave your life to, broken,
And stoop and build'em up with worn-out tools; 
If you can make one heap of all your winnings
And risk it on one turn of pitch-and-toss,
And lose, and start again at your beginnings,
And never breathe a word about your loss:
If you can force your heart and nerve and sinew
To serve your turn long after they are gone,
And so hold on when there is nothing in you
Except the Will which says to them: "Hold on!" 
If you can talk with crowds and keep your virtue,
Or walk with Kings---nor lose the common touch,
If neither foes nor loving friends can hurt you,
If all men count with you, but none too much:
If you can fill the unforgiving minute
With sixty seconds' worth of distance run,
Yours is the Earth and everything that's in it,
And---which is more---you'll be a Man, my son! 

A poem by Rudyard Kipling.
A wise advice.

Whatever you do, whatever happens, be wise :)

Saturday, November 24, 2012

Journey in TESL I

Salam and hello everyone :)

During my foundation year, I've posted about my journey in pre-TESL. Now I'm taking degree in TESL, so, I think it's good if I share my journey here too (although this journey has started since 2 months ago and this semester almost come to an end. ;p). Let's get started!

As I've mentioned before, right now, I'm taking Bachelor of Science with Education (TESL) in UTM Skudai, Johor. Uuu, I am an undergraduate student seyyh. Pre-service teacher seyyhh..

Insya-Allah, we'll have 6 semesters (4 years) in here. For this semester, the subjects we study are Fundamentals of Grammar, Introduction to Literature, Japanese Language I, Educational Philosophy, Introduction to Teaching Profession, Teaching & Learning Technology, Computer System and Multimedia and Islamic & Asian Civilisation (TITAS). As for the co-curriculum, I'm taking First Aid I.

In these 2 almost 3 months, I've gone through a lot of programmes and things.

21-23/9/2012 : FYE (First-Year Experience)
it's our faculty orientation. Faculty of Education's.
We had it at Teluk Gorek, Mersing. Very nice place :)

Upper right: '12 TESLian girls.
Lower left: My team-mates with the facilitators. Right: Our team's flag. We're The Cat.

Mid-October : Festival Konvokesyen UTM (FESKO '12)
A festival held in conjunction with the convocation. Lepak at First Aid's booth for a session. Joined Aqsa Syarif's flashmob.

This was another I enjoyed apart from the sales.
FIREWORKS!
It was my first time seeing them closely. 




Past & Present : Having nice stay in Kolej Perdana
Where we study and do the assignments and also, live.

The view from the balcony in our wing in a foggy morning. Subhanallah.
Pigeons liked to chill out at my room's window.

10-18/11/2012 : Midsem Break
early break, my birthday
end of break, went out with Hamizah & Athirah Kahar :)

22/11/2012 : TESL Night 2012
Organized by 2nd year students, celebrating final year students.
Held at Grand Paragon Hotel, JB.
The food was superb! Alhamdulillah. Worth the money, I guess.



Today, 24/11/2012 - Malakoff
Eco run. It has lots of sports competition. Cycling, Marathon, Sukaneka, etc.
Was in the UTM Health Centre's booth with friends (since we're taking First Aid). Did some basic medical check-up on people and ourselves. Also played congkak for fun. Went back to college with ambulance.

You can tell how excited we were riding the ambulance. It is a rare opportunity.
(maybe should be grateful that it's a rare opportunity for me)
Always present : Study
Assignments can't be separated from us. Study is our fight. Some subjects are challenging as they require deep understanding and a lot of reading. Awowowo. But I shall not give up as this is the choice I've made in the past. ずっと いきて!ان الله معنا

Coming soon:
- Japanese students visit to UTM
- NIEW Gender Debate (I was a part of the committee)
- assignment, presentations, public speaking.

It feels like time flew so fast. The study week is just a month away! waaa~
الحمد لله على كل حال. May Allah bless this journey.

Wassalam :)

Friday, November 16, 2012

Usia dah berhijrah.

Salam hijrah 1434! :)

Alhamdulillah, pada 11 November yang lalu, usiaku telah berhijrah daripada angka 18 ke angka 19. Alhamdulillah, seperti tahun-tahun sebelumnya, menjelang usia baru, ramai sahabat handai serta kaum keluarga telah memberikan doa yang cukup bermakna untuk ku. Terima kasih semua :)
Semoga segala doa itu termakbul untuk kamu semua. Amin!

Sehari sebelum hari lahir saya, 10 November, roommate saya, Effa kehilangan ayahnya. Allah lebih menyayangi ayahnya. Semoga Effa dan keluarga tabah dan kuat menghadapi dugaan ini. Allah pilih mereka untuk ujian ini. Allah tau mereka kuat. Allah sayang mereka.

Semakin usia saya meningkat, semakin banyak saya dengar berita kematian. Itu tandanya Allah dah bagi banyak peringatan untuk saya. Perkara ini juga membuatkan saya berfikir, bagaimana keadaan saya nanti? Bagaimanakah kesudahan saya? Jika berakhir sekarang, puaskah saya dengan keadaan diri sekarang?

Tidak. Semestinya tidak. Kerana itu saya sedar akan keperluan untuk berhijrah.
Berhijrah ke arah yang lebih baik.

*Ouhh,, terangnya.. Mabushi.!!*


Tapi itulah kan, setiap tahun pasang azam untuk berhijrah. Tapi buatnya entah ye entah tak. Macam boleh marah diri sendiri,

"Kau ni betul ke nak berhijrah? Kalau betul, dah banyak mana kau berubah sejak bulan lepas? Ok la, bagi chance jangka masa panjang sikit. Banyak mana kau berubah sejak tahun lepas?"

Banyak ke? Atau, ada ke pun?

hm. hm. *serba tak kena nak sambung tulis*
*sambung jelah*

Berhijrah ni susah. Diri sendiri perlukan tekad dan azam yang teguh, kuatkan diri untuk istiqamah, mujahadah.

Kadang-kadang rasa kagum tambah takjub dan diadun dengan serbuk 'respek' pada golongan sahabat Nabi s.a.w., yang mampu berhijrah secara total. Sikit pun tak nak kembali pada jahiliyyah. Sanggup buang kesenangan, sanggup keluar dari zon selesa masing-masing. Huwaaa hebat..

Kita kita? (Gaya abe Raja Shamri. koh koh)

Aku sendiri?

Usia dah berhijrah, berhijrah ke era 'dah besar' dan matang (sepatutnya). Dah 19 tahun.
Orang dulu-dulu, 19 tahun dah bekerja. Zaman kegemilangan Islam dulu, orang umur 19 tahun dah jadi penyelidik, guru, hafiz/hafizah, hebat-hebatlah.
Aku belum sampai tahap itu. Tapi aku perlu sampai ke tahap itu.

Maka, hijrah itu perlu.
Hijrah gaya hidup.
Hijrah peribadi.

Kamu tak boleh memulakan bab baru dalam hidupmu jika kamu selalu menjenguk bab sebelum itu.
Lepaskan silammu, dan majulah ke hadapan.

Semoga Allah s.w.t. memberikan kita kekuatan untuk mencontohi para sahabat Rasulullah s.a.w, yang berhijrah ke dalam Islam secara total. Aamiin.

"Siapa kata kita tidak boleh?
Kita ada Allah Maha Kuasa,
Kita punya kuasa tenaga,
doa sebagai senjata,
Umat Islam sentiasa boleh."

- Menuju Wawasan, dinyanyikan semula oleh Unique

Jom berhijrah!

juga,
Marilah kita terus berdoa untuk saudara-saudara kita di Gaza, Palestin, Syria dan di seluruh dunia :'|

Wassalam.

P/S: Macam biasa, post mesti panjang habis selepas dah lama tak update. apatah lagi kalau in malay. hoho~